08-5092 7933
 

Så här får du nöjdare kunder

Som företagare är nöjda kunder a och o för att ditt företag ska lyckas. Det handlar om mer än att leverera en bra produkt eller en prisvärd tjänst. Det handlar om att få kunden nöjd redan vid första kontakten med dig och ditt företag. För att få nöjdare kunder behöver du vara engagerad i allt du gör och du behöver även skapa ett värde hos kunden genom att alltid vara trevlig och tillmötesgående. Att skapa goda relationer med dina kunder är inte bara bra för dem utan det gynnar även dig och ditt företagande. Såväl kortsiktigt som långsiktigt. Skulle ett eventuellt problem uppstå kommer dina kunder som varit nöjda från första början vara mycket mer förståeliga än om det hade varit missnöjda kunder. Dessutom ger ett stort nätverk oändligt med möjligheter och det gäller att ta till vara på dem. Skapa tillit, samarbete och tillförlitlighet med dina kunder och medarbetare och ditt företagande kommer gå galant.

Kontinuerlig kontakt med befintliga kunder

Den kontinuerliga kontakten mellan företag och kund är en bidragande förklaring till nöjdare kunder. Genom att ha en trevlig och erfaren kundtjänst som svarar på alla frågor skapar du en god relation med dina kunder. Det är viktigt att de känner sig trygga med att ställa frågor när de funderar över något. Oavsett om det är allmänna frågor om företaget, betalning eller vad det nu än kan handla om är det viktigt att det finns ett team redo att hjälpa till och svara på frågor som kan uppstå. På så sätt får även du som företagare reda på saker du kan förbättra och ändra på. Med en kontinuerlig kontakt med dina kunder skapar du även långsiktiga och starka relationer, vilket är något av det viktigaste när det kommer till att lyckas som företagare.

Fler tips

Att ge en bra kundservice är det viktigaste för att få nöjda kunder, men vad kan du göra för att ge det där lilla extra? För att få nöjdare kunder är det viktigt som företagare att alltid vara hjälpsam och ärlig. Du bör aldrig ge tips eller råd om något du inte står för och det är viktigt att kunna ta emot kritik och feedback. Håll alltid dina avtal och löften med dina kunder och lyssna alltid på vad de har att säga till om.

Betala räkningarna i tid

Som företagare är det viktigt att skapa starka och trygga relationer eftersom att ditt förhållande till leverantörer, kunder och finansinstitut är centralt för ditt företag. För att skapa pålitliga relationer gäller det att inte skjuta upp dina betalningar och hålla dig till det som avtalats.
18.3.2019

Viktiga datum för företagare 2019.

Det finns ett antal datum för företagare som är viktiga att hålla reda på 2019. Precis som tidigare år betalas mervärdesskatten (moms) in halvårsvis i februari och augusti, medan företagare som anställer deklarerar detta och betalar in avdragen preliminär skatt månadsvis precis som tidigare. Viktigt att tänka på är det nya karensavdraget och beräkningsgrunden för sjuklön.
8.3.2019

Företagslån för att hjälpa dig med många situationer

Det snabba företagslånet ger effektiv och exakt hjälp till de svenska företagens olika behov. Med olika låneprodukter kan företag uppnå många mål. Företagslånet vänder sig till den som söker snabb finansiering för akuta investeringar, ytterligare tillväxt eller till och med förvärvet av ett nytt affärsområde.
31.8.2018